BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

lördag 21 augusti 2010

:)

Vad heter ditt barn? Elai Mikael Sven Oikarinen
När var du beräknad att föda? 6 Augusti 2010
Föddes barnet på utsatt datum, om inte när? Nej, han föddes 25 juli
Hur stor var barnet vid födseln? 2888 gram och 49 cm lång
Hur lång tid tog förlossningen? Värkarna kom regelbundet från lördag morgon sen är han född 03.36 på söndag morgon.
Tog du någon smärtlindring? Lustgas och ryggmärgsbedövning
Tog ni reda på könet? Ja det gjorde vi:)
Hade ni bestämt vad barnet skulle heta? Vi visste inte säkert, hade mellan två namn, men sen då värkarna var igång bestämde vi oss för Elai.
Hade du en svår graviditet? Jag spydde dom första 16 veckorna, sen hade jag halsbränna och lite foglossning i slutet.
Kan du tänka dig att skaffa fler barn? Ja absolut:)
Har du fått några bristningar? Ja, på magen.
Var du nervös inför förlossingen? Näe, jag tänkte att jag tar de då de kommer, men sen då jag skulle börja krysta vart ja skit nervös.
Hade du några cravings? choklad och typ allt annat :P
Hur mycket gick du upp i vikt? 13 kg
Vem är barnet mest lik? Jag tycker att han är lik papi, men många säger att han är lik mig också.
Vad är det bästa med att ha barn? Precis allting, Elai är de bästa som har hänt mig!
Är ditt barn döpt? nej, vi ska ha namngivelse istället.

Mammas hjärta <3

0 kommentarer: