BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 28 juli 2010

Äntligen mamma:)

Helt underbar känsla att vara mamma kan jag lova! Det går inte att beskriva. Jag vill titta på honom hela tiden, men jag kan ändå inte förstå att han är min<3 Att jag och älskling har gjort han.

Tänkte berätta lite om förlossningen. Jag började få värkar i fredags kväll vid 23.00 kanske, och då kom dom regelbundet varje kvart hela natten, så jag sov mellan värkarna, då var dom inte så starka heller. Sen på lördag dag kom dom tätare och tätare och varje värk gjorde ondare och ondare. Då kl var ca 17.00 ringde ja till Helena och bara grina och sa att hon fick komma och hämta oss, då stod jag inte ut längre, då gjorde värkarna riktigt jäkla ont. Så då kom hon och skjutsade in oss. Vi kom in och dom undersökte mig och då var jag öppen 2 cm. Sen försökte dom kolla Elais hjärtljud och så men så fort jag fick en värk måsta jag ställa mig upp, så de gjorde dom senare. Vi fick komma in i ett förlossningsrum också fick jag sätta på mig sjukhus skjorta också fick jag lustgas, den tyckte jag hjläpte rätt så bra faktiskt, men efter kanske en och en halv timme hjälpte det inte längre, även hur mycket jag än sög ur den där. Så då fick jag epudral och den var ju helt fantastiskt. Tacka gud för en sån bedövning:) Jag fick full dos på en gång, sen fyllde dom på efter några timmar. Jag öppnades ungefär 1 cm i timmen i början men sen gick det undan. Vid 22.00 hade jag öppnat mig 5-6 cm, sen kollade dom mig 02.30 ungefär och då var jag öppen 10 cm. Så då väntade vi bara på att vattnet skulle gå, det var bara lite kvar innan det skulle gå sa hon. Sen 03.15 började jag krysta och då gick vattnet, sen 03.36 är våran underbara Elai född <3 Han vägde 2888 gram och var 49 cm lång, hur vacker som helst:)

Jag kan ju lätt säga att jag hade en underbar förlossning, jag kan inte klaga på nånting, självklart gjorde värkarna förjävligt ont, men bedövningen gjorde så att jag inte kände dom. Och det är absolut det bästa jag har gjort i hela mitt liv, och det mest mäktigaste jag har varit med om!




2 kommentarer:

Hanna Maria Rask sa...

gud ja lixom grinar för det är så sjukt hur livet ändras å är så glad för din skull :) <3<3

´ Moí sa...

Min lilla lilla Frida har blivit mamma <3
Kan fortfarande inte fatta det!
Älskar dej <3
Malin A.